top of page

הסרטן שלי - מה הסטורי שלי #9

עודכן: 3 בספט׳ 2023



{הוידיאו מעט ארוך אבל מסביר קצת יותר מהכתוב הפעם :) }

"אני מנסה להבין וסליחה על הבורות. הסרטן חזר לך, את זה הבנתי. הורידו לך את השד ..אז למה קרחת וטיפולים שוב?" כך, פחות או יותר היא כתבה לי. לא לפני שביקשה רשות לשאול :) היא לא היחידה ששאלה אותי שאלות בענין. כל השואלים\ות עשו זאת ברגישות ומתוך אהבה ואכפתיות וקיבלו ממני תשובה מלאה, רגישה, אוהבת ומודה על שחשוב להם להבין ולדעת. אחרי השיחה האחרונה, חשבתי והבנתי שיש פעמים שאני כותבת דברים שלי הם מאד ברורים אבל למי שלא מכיר, לא תמיד מבין הכל. כמו בפוסט הזה למשל : אני שונא להיות צודק אז בזכות האהובה המתוקה הזו נועה דרוקר אני אסביר מעט את הסיפור שלי :)

'סרטן הוא שם כללי למחלות שונות שבהן מספר תאים בגוף מתחלקים בצורה בלתי מבוקרת. הצטברות של תאים כאלה יוצרת גידול ממאיר' - מילים באדיבות ויקיפדיה סרטן השד הוא מהמשפחה הזו וגם הוא שם כולל למחלה סרטנית שמקורה בשד

כמו שדגנים הוא שם כולל למשפחת צמחים שלרוב נעשה מהם קמח {ויקיפידיה : "תבואה שניתן לטחון אותה" } גם במשפחה הזו יש זנים שונים ותתי זנים. כשהסרטן מתגלה התאים נבדקים במעבדה -לרוב על פי התגובה של התאים לחומרים שונים בגוף שלנו, נותנים לו את שמו :) שיהיה לנו קל יותר לדבר עליו ואליו. ולכן גם הטיפול שכל אחת מקבלת הוא שונה. ההחלטה על ניתוח ואיזה, ההחלטה על פרוטוקול הטיפולים, אם בכלל וכו..

החלטנו לעשות ניתוח כריתה חלקית - חתיכת וידיאו שצילמה הבת שלי ב 13.11.14

כך גם אצלי: לפני כ - חמש שנים כשהתגלו שני הגושים שהתבררו בניתוח לשלושה, הוא קיבל שם ועל פי כל מיני מדדים החלטנו לעשות ניתוח כריתה חלקית שזה אומר הוצאת הגידול הממוקד וכך נשארתי עם השד שלי, מעט קטן יותר ועם צלקת יפה ומחייכת. בגלל הסוג הלא כל כך נחמד {כאילו שיש סוג נחמד :) }, עברתי פרוטוקול מלא שכולל את הניתוח, שני סוגים של טיפולים כימותרפיים ו 33 הקרנות. כשהתגלה הגוש החדש באותו שד, לפני כחמישה חודשים, הברור הראשוני היה לוודא מהו הסוג שלו, כי לעיתים מופיע זן אחר לאחר שנפרדנו מאחד. והברור הבא היה לוודא שזה אך ורק בשד. התוצאות היו שהגידול הוא אותו סוג כמו לפני חמש שנים ואך ורק בשד!! היה ברור לי שהפעם אני נפרדת מהשד הזה וגם ידעתי שיש סיכוי גבוה לטיפול כימותראפי כיוון שסוג סרטן השד שאצלי מגיב מצד אחד לכימותראפיה ומצד שני לאהבה ושמחת חיים :)


צילמו : תמונת הקאבר לסרטון והתמונה מצד ימין למטה אלינור הררי המרגשת אותי בטיפול כמותראפי עם דנית המקסימה - אורית בר אור - מצלמת אהבה

87 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page